Nincs más választás, csak az élet!

R mint rák

R mint rák

HajBaj!

A haj elvesztése a kemo sok mellékhatásai közül csak egy, de az a leglátványosabb, az amivel mindenki azonosítja a rákot

2018. június 21. - lifeOKcancerKO

Nem lesz hajam, nem lesz hajam, NEM LESZ HAJAM! Zakatolt benne egyfolytában. Az első kemoterápiás kezelést követően a haj általában 7-14 napon belül kezd el hullani. Számoltam a napokat azt gondolván, hogy én leszek az üdítő kivétel, az orvosi csoda, akinek nem fog kihullani a haja, hisz kemo után 15. napon vagyunk és még mindig nem hullik. Jeeee!

 Apollónia barátnőm javaslatára azonban levágattam egy szuper rövid fazonra a hosszú hajamat, felkészülve minden eshetőségre és megelőzendő a netalántán felmerülő haj hullás miatti sokkot. Imádtam ezt a rövid fazont, dögös volt és vagány. Mikor megjelentem rövid hajjal a második kemon, az onkodoki és az asszisztens csodálkozott, hogy még mindig van hajam, ráadásul az milyen szuperül áll. 20. nap és még mindig nem hullik. Jeeee!

20180216_195415_1.jpg

A parókát is jó előre beszereztem. Szám szerint kettőt. Sajnos a TB nem támogatja az igazi hajból készült parókát, így be kellett érnem a műanyaggal. Ebből próbáltam kihozni a legtöbbet. Az egyik egy erősen hullámos vállig érő szőkés barna, enyhén melíros darab volt. Ezzel az volt a bajom, hogy számomra természetellenesen dús volt. Mintha nonstop be lett volna tupírozva, tisztára 70-es évek. Aztán vettem egy szuper szőke hátközépig érő egyenes fazont, teli fufruval. Ezt nagyon csíptem mindaddig, amíg be nem köszöntött a napsütéses április. Annyira csillogott a napfényben, mint az áruházi kirakatbabák haja. Rémesen természetellenes volt, így visszatértem a göndörhöz. Szóval aki teheti és nem sajnálja rá a pénzt az vegyen eredetit, mert arról tényleg nem mondja meg senki, hogy paróka. Én speciel nem akartam kiadni érte százezreket.

25. nap reggel! Riadó! hajszálak a párnán! Nem vészesen sok, de azért van. Hát elkezdődött! Napról napra, estéről reggelre egyre több és több lett. Március 9-e volt az utolsó olyan nap, mikor még sikerült úgy belőni mérnöki precizitással a hajamat, hogy nem látszódott az alatta lévő kopasz folt. Egyébként számomra vicces volt, hogy úgy fésülgettem a hajam, mint ahogy idősebb férfiak tehetik. Mindenki látja, hogy nincs a fejtetőn haj, de azért ők odafésülik oldalról. :) Kb. így éreztem magam:

s-l1000.jpg

 

Folyamatosan azon cidriztem mi lesz ha már nem lesz hajam, mit fognak szólni ha fejkendőben megyek be melóba, mit fognak szólni ha parókában megyek be a melóba, észreveszik, hogy beteg vagyok, kérdezgetnek stb. Aztán ahogy egyre közelebb kerültem a szituhoz, úgy kezeltem én is lazábban a dolgot. Ki érdekel mit gondolnak? Bevettem a leszarom tablettát és vártam a reakciókat. Eddig is mindig megnézett mindenki, ezután is megfognak. Nincs különbség!

 

Múltak a napok, és a reggeli szeánszom új kelléke a szuper dzsungel mintás ruhatisztító henger lett! Na meg a  paróka, aminek egyébként számos pozitívuma is van.

  1. Ha mész valahova nem kell bajlódni és időzni a frizura elkészítésével, hiszen hopp csak felkapod és már mehetsz is.
  2. Nem kell vagyonokat otthagyni a fodrásznál és/vagy hajápoló szerekre költeni.
  3. Ennek ellenére még sincs zsíros haj, lelapult haj, lenőtt haj, a frizura mindig olyan mintha most léptél volna ki a fodrásztól.
  4. Hideg időben pedig szuper jó hőszigetelő. Nem kell sapkát húzni, mert melegít. (ez mondjuk sajnos a negatívuma is egyben, mert a meleg idő beálltával kályhaként funkcionál) Szóval mondhatni kész főnyeremény ez a paróka sztori!

20180405_105543_1.jpg

Paróka 1.

20180520_153226.jpg

Paróka 2.

Mégis én már alig vártam, hogy megszabaduljak ettől a pamacstól. Április végén volt az 5. kemom és láss csodát, a hajam elkezdett rá két hétre nőni. Még nekem is, aki minden nap látta, feltűnt, hogy napról napra látványosan hosszabb és több lett. Barátaim és a családom pedig nem győzött csodálkozni, hogy mennyire növésnek indult. Mérhetetlenül boldog lettem ettől kiváltképp, hogy május vége, június eleje már elviselhetetlen paróka hordás szempontjából. Néha már azt hittem agylobot kapok, mire haza érek a munkából. A növekedés megindulásával el kezdtem használni számos szert, bogyit, löttyöt, amiről csak azt gondoltam, hittem, vagy tudtam hogy segíteni fog. Amit jelenleg szedek:

  1. spirulina: telis tele számos vitaminnal, antioxidánssal, ásványi anyaggal;
  2. béta- karotin: ami közismertebb arról, hogy jobban barnulunk tőle, viszont azt is tudni kell róla, hogy segíti a bőr, köröm és haj növekedést és megelőzi a daganatos betegségek kialakulását! Jééééé!
  3. Aztán kenem a fejem két naponta ricinus olajjal, plusz a szemöldök és a szempillám is, mert sajnálatos módon a hajam lehet hogy nő mint a gomba, viszont a szemöldököm és a szempillám mostanra hullott ki szinte teljesen.
  4. Mindezek mellett pedig rengeteg zöldséget és gyümölcsöt fogyasztok még pluszba.

Most június közepe van. A parókát többé látni se akarom. Vagy kendőzök, vagy basball sapkázok. Jelenleg nem járok munkába, mert a napokban volt a műtétem (ez majd egy másik poszt), de nagyon, nagyon, nagyon remélem, hogy június végére besűrűsödik a kobakom és a melóban kendő, sapka, paróka és minden hóbelebanc nélkül tudok debütálni újra...és adhatok ismételten beszédtémát a munkatársaknak! :) 

20180609_150254.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://rmintrak.blog.hu/api/trackback/id/tr4014060965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása